Királyi Régió Borászati Katalógusa
  
 BORÁSZATOK
 Badacsonyi borvidék
 Balatonfelvidéki borvidék
 Balatonfüred-csopaki borvidék
 Etyek-budai borvidék
 Móri borvidék
 Neszmélyi borvidék
 Somlói borvidék

 SZÁLLÁSHELYEK
 >> Apartmanok
 Fizetõ vendég szolgáltatás
 Fogadó, Motel, Panzió
 Hotel, Szálloda
 Ifjúsági szállás
 Kemping
 Kollégium
 Kulcsosház, Vendégház
 Turistaszállás
 Villapark, Szabadidõközpont
 
 VENDÉGLÁTÁS
 Borozó, Sörözõ
 Büfé, Falatozó, Bisztró
 Cukrászda, Fagyizó
 Diszkó, Bár
 Eszpresszó, Kávéház
 Étterem, Csárda, Vendéglõ
 Gyorsétkezés, Pizzéria
 Kaszinó, Játékterem
 Palacsintázó, Hamburgeres
 Rendezvényszervezés
 Sport, Szabadidõ központ
 Vendéglátóipari eszköz
 Vendéglátóipari zene
 
 LÁTNIVALÓK
 Múzeumok
 Skanzen
 
 KERESÉS
 
Aktuális cégjegyzék kategóriában:
Kulcsszó:
Település (irányítószám):
 
 TOP HÍREK
XIX. évfolyam 141. szám
2019-10-09 20:27:53
Nagy siker volt a SVÉT 11.0
2019-10-09 20:25:54
Prima Díjra jelölték lapunkat
2019-10-09 20:25:29
Átadták a megyei gazdasági díjakat
2019-10-09 20:25:08
Magyarországon lesz a WRO™ Világdöntő
2019-10-09 20:24:43
Fontos tudnivalók közös ügyeinkről

Újabb két füzettel gyarapodott a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) kiadványsorozata. Székesfehérváron, a Megyeháza Címertermében mutatták be új fogyasztóvédelmi füzeteiket, amelyek állandó főcíme: „Panasza van? Segítünk!”

Az Energiahivatallal a kiváló együttműködés egyik kiemelt területe a fogyasztóvédelem – mondta a sajtótájékoztatón dr. Tanárki Gábor. A Fejér Megyei Kormányhivatal igazgatója hozzátette: a fogyasztók egyre tudatosabbak, tájékozottabbak, ezzel is összefügg, hogy a kormányhivatalba érkező fogyasztói panaszok száma 2015-től csökkenő tendenciát mutat. Az igazgató kiemelte: fontos, hogy a fogyasztó először a szolgáltatóval próbálja meg rendezni a vitás kérdéseket. Ehhez nyújtanak segítséget a most megjelent, társasházi közműszolgáltatásokról és a közműszolgáltatás ki-, illetve visszakapcsolásáról szóló információs kiadványok is – fűzte hozzá.

Azonnal jelezni kell a közműszolgáltatónak, ha fizetési nehézsége támad valakinek – közölte Scherer Zsolt. A MEKH szóvivője hangsúlyozta: ha a fogyasztó időben jelzi a problémáját, megelőzhető a szolgáltatás kikapcsolása, de ha jelzés nélkül egyszerűen nem fizet, akkor nem tudnak segíteni. Arra is felhívta a figyelmet: sokan nem tudják, mivel jár a közműszolgáltatás ki- és visszakapcsolása; ennek jelentős többletköltségei vannak. A sajtófőnök hozzátette: ha valaki úgy érzi, hogy jogtalanul kapcsolták ki nála valamelyik szolgáltatást, akkor a megyei kormányhivatalok járási hivatalainál tehet bejelentést. Scherer Zsolt beszámolt arról is: egyre csökken a késedelmes fizetők száma, és egyre kevesebbszer kell szolgáltatást kikapcsolni. Tájékoztatása szerint majdnem a felére csökkent 2013. és 2018. között az ilyen sajnálatos esetek száma a korábbi időszakhoz képest.

Dr. Nemeshegyi Benjámin, a MEKH szakmai tanácsadója arról szólt: bár megfeleződött a kikapcsolási eljárások száma, évente még így is több tízezer esetben halmozódik fel, súlyos következményeket okozva, a fizetési hátralék. A tanácsadó egy tévhitre is felhívta a figyelmet: a számlán feltüntetett fizetési határidő nem a feladási, hanem a beérkezési határidőt jelenti. Egy ilyen óvatlanság miatt automatikusan megindulhat a késedelmi eljárás, amelynek már lehetnek költségvonzatai. Céges felhasználók esetében például már egynapos vagy egyforintos hátralék esetén is késedelmi költségátalány behajtása kezdeményezhető, ami akár 40 eurós összeg is lehet – tette hozzá.

A társasházi közműszolgáltatásokról, továbbá a tartozások miatti ki- és visszakapcsolásról szóló kiadványok nyomtatott, térítésmentes példányait az érdeklődők a szolgáltatók, valamint a megyei kormányhivatalok járási ügyfélszolgálatain vehetik át, az elektronikus változatot pedig a MEKH honlapján, a kiadványok menüpont alatt érhetik el.

Mintegy négymillió ember él hazánkban társasházakban, illetve lakásszövetkezeti lakásokban, ezért az ottani ügyek minden második magyar embert érintenek. Fontos, hogy mindig járjunk el a lakógyűlésekre. A társasházak lakói lehetőség szerint közvetlenül a közműszolgáltatóval legyenek szerződéses kapcsolatban, és ahol arra mód van, a lakásokban al- és mellékmérők legyenek fölszerelve, hogy az egyedi fogyasztás mérhető legyen.

(Fejér Megyei Kormányhivatal)

2019.09.13 11:25:23
 
Minden jog fenntartva!    *    www.regioregia.hu    *    www.kiralyiregio.hu