Nemzetközi fuvarozás és autóversenyzés Hernádi lányok versenyszerűen a volán mögött
Hernádi László már középiskolás korában szlalomversenyt nyert, később édesanyja lett a navigátora a rallyefutamokon. A kiváló tatai autóversenyző imádta a kocsikat, első versenyjárgánya, mint sokaknak, neki is egy Trabant gépkocsi volt, a rallye II. másodosztályú bajnokságot meg is nyerte vele. Legnagyobb sikereit Közép-Európa Hegyi Gyorsasági és Európa-Kupa futamokon érte el, többször is a dobogó valamelyik fokára állhatott fel, ebből 10 alkalommal az első helyen, és a Szlalom Közép-Európa Bajnokságot is 5 alkalommal nyerte meg.
A versenyzés azonban inkább csak vitte a pénzt, valamiből meg is kellett élni. Hernádi László nemzetközi árufuvarozással kezdett el foglalkozni, saját céget alapított megszerezve ehhez a szükséges engedélyeket. Egyik különleges fuvarja volt, hogy egy szovjet gyártmányú Kamazzal az NSZK-ba juttatott el árut. Több évtized alatt Európa szinte minden országában megfordult. Azóta a nemzetközi fuvarozás, a szállítmányozás és az autóversenyzés teszi ki hétköznapjainak nagy részét. Jelenleg egy Scania kamionnal járja Európa útjait. Különleges, túlméretes szállítmányokkal is foglalkoznak. Előfordult, hogy a szabványnál kétszer nagyobb méterű szállítmányuk volt, Norvégiában például rendőri felvezetéssel, útlezárásokkal járt ez a fuvar. - Sajnos egyre kevesebb a fuvar, nagy a konkurenciaharc, sokan a másik alá ígérnek, ez az árakban is megmutatkozik. Ahogy a régi sofőrök nyugdíjba mentek, a fiatalok egyre kevesebben választották ezt a szakmát - mondta Hernádi László. - Nehéz kigazdálkodni, hogy nyereség is legyen a fuvaron. Az árak (üzemanyag, útdíjak) egyre magasabbak, és a járművek fenntartása is egyre többe kerül. Persze azért lehetőség szerint szeretnénk bővíteni. Két lány született a családban, és láss csodát, már ők is a volán mögé ültek. Szinte nem volt olyan hétvége, hogy Ildikó és Kitti ne kísérték volna el őt valamelyik versenyre. A versenyzéshez nélkülözhetetlen szervizpark nem állt rendelkezésre, így a család sokszor összefogott, segített Lászlónak a javításban, kerékcserékben. Ahogy nőttek a lányok, egyre jobban beletanultak a szerelésbe, tudták, mi az a kerékanya, a villáskulcs, a kerékemelő, vitték apjuknak, ha kérte azokat. A szervizbuszban nőttek fel. Csodálták édesapjukat, foglalkozását, és azt, ahogyan versenyez, vagy vezet. Tetszett nekik az autósport, pedig több, más sportágat - úszást, szertonát - is kipróbáltak. Egyszer csak odaálltak édesapjuk elé és kérték, tanítsa meg őket autót vezetni, mert ők is autóversenyzők szeretnének lenni! Laci ezen kissé elcsodálkozott, bár lelke mélyén gondolt arra, hogy egyszer csak a volán mögé ülnek, de arra nem, hogy ilyen hamar. Kitti akkor még csak 9 éves, Ildikó pedig 14. Az MNASZ versenyszabályzata, bármennyire furcsa, lehetővé tette, hogy a Magyar Országos Szlalom Bajnokságban rajthoz álljanak a lányok is. Nagyon örültek a hírnek, éltek is a lehetőséggel. Volt olyan versenyévad, hogy egymás vetélytársai is voltak. A mezőny elég népes volt, egy-egy futamon 80-90-en is indultak több kategóriában. Ildikó és Kitti szépen fejlődnek, a különböző szlalomversenyeken sorra érik el a dobogós helyezéseket. Már most alig várják, hogy kezdődjön a 2025-ös szezon. Ildikó 19 évesen már nemzetközi versenyeken is bemutatkozhatott. Rajthoz állt a Horvát Nemzeti Szlalom Bajnokságon, ahol az idény végére a dobogó a 2. fokára állhatott fel, és a Magyar Országos Szlalom Bajnokságot is a 2. helyen zárta, Kitti húga pedig a 3. helyet szerezte meg. - Nekem már annyi energiám nincs - mondta búcsúzóul Hernádi László -, mint régen, persze azért néhány közép-európai futamon még elindulok. A vállalkozás sok energiát elvon, fontos, hogy fennmaradjunk. Inkább a lányok állnak majd rajthoz a szlalombajnokságokon, segítem őket a tapasztalataimmal, hogy minél jobb eredményeket érjenek el.
KTJ
2025.03.11 20:02:05
Minden jog fenntartva! * www.regioregia.hu * www.kiralyiregio.hu